UWAGA!

Przedstawiane na blogu treści mają charakter informacyjny i często subiektywny. Zdjęcia jak i teksty na stronie są mojego autorstwa i podlegają ochronie prawnej! Autor nie ponosi odpowiedzialności za działania czytelników, ani żadne konsekwencje wynikłe z zastosowania podanych tu pomysłów oraz technik. W razie wątpliwości skontaktuj się ze specjalistą.

Kotlety mielone wedłgu przepisu mojej babci

W całości przepis przeniesiony z poprzedniej strony. Życzę Wam samcznego!


"Pomyślałam, że podzielę się z wami prostym przepisem na kotlety z mięsa mielonego, które serwowała moja babcia.
Przepis lekko zmodyfikowałam pod własne gusta, mijam w tej chwili np. dodatek w postaci utartych i podsmażonych pieczarek ale oczwywiście wszystko zależy od dnia no i rodzaju serwowanego dania, bo jeżeli uprę się na sos pieczarkowy to całkiem zmienia postać rzeczy… "




Składniki:
  • ok. 500 g dowolnego mięsa mielonego, ja używam wieprzowo-wołowe
  • 1 średniej wielkości cebula
  • sól i pieprz,
  • 1 płaska łyżka przyprawy typu kucharek
  • garść posiekanego szczypioru,
  • łyżeczka posiekanego lubczyku, – jeżeli nie mamy można pominąć albo zastąpić np koperkiem
  • łyżeczka musztardy, może być łagodna delikatesowa jak i sarepska
  • 1 jajko
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 czerstwa bułka wcześniej namoczona w wodzie i odciśnięta lub trochę ponad połowę szklanki bułki tartej – osobiście wolę użyć namoczoną wcześniej bułkę i tę postać najbardziej polecam
  • olej do smażenia
Do miski wyłożyć mięso, dodać do niego sól, pieprz, przyprawy, jajko, wcześniej drobno posiekaną cebulkę, musztardę, przeciśnięty przez praskę czosnek oraz odciśniętą i rozdrobnioną bułkę.
Wszystkie składniki dokładnie wyrobić na jednolitą masę, po czym uformować okrągłe kotlety lekko je dociskając do dołu by delikatnie się spłaszczyły.
Następnie obtoczyć je w bułce tartej i powoli kłaść na patelnię na rozgrzany odrobinę wcześniej olej – smażyć, aż do uzyskania pięknego brązowego koloru, czyli około 10 – 15 minut.





Uwagi:
  1. Z podanej ilości składników wyszło mi 7 kotletów, myślę że wcale nie małych co widać na załączonym zdjęciu.
  2. Co do smażenia… pamiętajmy by mielone smażyć na niedużym gazie tak, aby mięso miało czas upiec się w środku, a przy okazji by panierka nie była spalona a pięknie brązowa i chrupka ;)

Smacznego!

17 komentarzy:

  1. w niemal identyczny sposób moja mama robiła kotlety, odpuszczała tylko czosnek (do dziś nie wiem dlaczego ;))
    ja smażąc coś grubego na patelni (np. kotlety) przewracam to ze 4-5 razy (gdzieś mam w podświadomości, że tak się lepiej upieką...), nawet chłop się tym zaraził ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rodzinne przepisy mają w sobie tyle uroku

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy one zawsze są takie "mokre" w środku?? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie są ani mokre ani suche, są odpowiednio wilgotne :) po to jest ta bułka żeby wchłoneła nadmiar wigoci i dodała chrupkości.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  4. O dziś właśnie miałam mielone tyle, ze z serem ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. kolor_1983@onet.pl29 lipca 2012 11:42

    Kochana jesteś dzięki pychotka

    OdpowiedzUsuń
  6. ja zawsze najpierw podgotowuję w bulionie, żeby miec pewnosc że w środku będą dobre

    OdpowiedzUsuń
  7. Tylko po co ten Kucharek? "Substancje wzmacniające smak i zapach: glutaminian sodu, inozynian disodowy, guanylan disodowy". Łatwiej i smaczniej spróbować doprawić mięso zwykłymi przyprawami, bez domieszek.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo smaczny przepis! Ja z racji, że nie dodaję kucharka/vegety dałam sól i pieprz. Trochę oszukałam dałam sypką bułkę tartą oraz lubczyk i czosnek granulowany i trochę więcej cebulki. Ogólnie pierwszy raz robiłam takie kotlety(u nas mówi się na to klopsy:)) Zwykle dodawałam majeranek. Nie miałam akurat bułki zwykłej w domu, ale z rozmoczoną bułeczką są na pewno delikatniejsze. Dziękuję za świetny przepis! Zgadzam się, że babcine przepisy są najlepsze;)

    OdpowiedzUsuń
  9. moje kotleciki wyszly smaczne ale troche wiurowate, od czego to moze zalezec, dalam mięso wieprzowe z szynki wlasnorecznie mielone.
    Czyzby bylo za chude?
    Jakie mięso najlepiej wybrać na te kotleciki? karkówkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może warto w takiej sytuacji słabiej odcisnąć bułkę albo dodać odrobinę więcej musztardy żeby zyskały wilgotności, ja robiłam z różnego miesa jak w przepisie, z karkówki, łopatki i zawsze wychodziło w smaku i konsystencji prawidłowe. Pozdrawiam i mam nadzieje że kolejnym razem wyjdzie "odpowiednie"

      Usuń
  10. Ja tez daje kucharek 2 łyzeczki oraz maggi zamiast pieprzu .
    Sa pyszne

    OdpowiedzUsuń
  11. Z przypraw dodaje tylko to co naturalne sol i pieprz , a mieso njlepsze to lopatka , szynka jest zbyt chuda i kotlety wyjda suche .

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za twój komentarz i zapraszam ponownie!