UWAGA!

Przedstawiane na blogu treści mają charakter informacyjny i często subiektywny. Zdjęcia jak i teksty na stronie są mojego autorstwa i podlegają ochronie prawnej! Autor nie ponosi odpowiedzialności za działania czytelników, ani żadne konsekwencje wynikłe z zastosowania podanych tu pomysłów oraz technik. W razie wątpliwości skontaktuj się ze specjalistą.

Jak uszyć kwiatową broszkę/ozdobę/zawieszkę

Lubicie kwiaty? Ja bardzo, a jeszcze bardziej lubię, kiedy ktoś mnie nimi obdaruje. Oczywiście te prawdziwe zawsze cieszą mnie najmocniej ale gdyby tak uszyć sobie kilka dla ozdoby? Przyozdobić co nieco w mieszkaniu albo faktycznie zrobić sobie z nich broszkę?
Mam nadzieję, że tutorial się przyda, szczególnie osobą, które tak jak ja dopiero zaczynają odkrywać tajniki szycia. Do uszycia kwiatowej broszki nie trzeba posiadać maszyny do szycia.

1.     Przygotujmy materiał, z jakiego będziemy tworzyć kwiat. Odrysujmy na jego lewej stronie kształt koła. Następnie obszywamy po linii pozostawiając ok. 2 cm dziurkę, potrzebną nam na obrócenie materiału na właściwą stronę.

2.     Obszyte koło wycinamy i wywracamy na prawą stronę, wypełniamy i zszywamy.
 
 

3.     Następnym krokiem jest przygotowania dużej igły z nicią (najlepiej by nić miała ok. 80 cm.)Igłę należy przewlec przez środek naszej broszki ok. 2 razy tak by w środku powstało wklęśnięcie. Następnie przeciągamy nić tak by powstał nam kwiatek. Ja przeciągnełam nic na każdym z zagięć po 3 raz dla lepszego efektu, trzeba pamiętać, że za każdym razem należy dość mocno naciągnąć nić.
 
 

4.       Na koniec przyszyć na środku guzik i cieszyć się swoją nową ozdobą.
 
Stworzyłam kilka kwiatów, jednak jakość zdjęć nie pozwala mi na pokazanie ich w dobrym "świetle" musicie więć wierzyć mi na słowo że wyglądają ładnie i zachęcająco :)
Kwiatki w groszki były malutkie dlatego nić przeciągnełam na cztery części, jeżeli ktoś jednak ma ochotę może zrobić więcej "płatków".
 
 
Aby z kwiatka zrobić broszkę wystarczy przyczepić agrafkę.
 
Pozdrawiam !
 

14 komentarzy:

  1. po Twoim opisie wydaje się, że to takie proste :P ale ja nie potrafiłabym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna że gdybyś spróbowała to, zdziwiłabyś się że to faktycznie jest proste!
      Spróbuj uda się na 100% :)

      Usuń
  2. Takie kwiatuszki szyję namietnie :-) proste i efektowne, oczywiście również polecam! Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ja dpiero zaczęłam swoją przygodę z szyciem, w wielu przypadkach działam dosłownie intyuicyjnie. Byłam na twoim blogu piękne rzeczy tworzysz i podobnie jak ja masz wiele zaintereswoań :D Pozdrawiam ciepło w te chłodne już dni

      Usuń
  3. nie mogę prze żałować że ja obsługiwać maszyny do szycia nie umiem :))
    fajne :))

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale tutaj maszyny nie potrzeba (jezeli jest to super) wystarczy igła i niktka no i chwila czasu :D

      Usuń
  4. widzialam juz je gdzies na blogach, zapomniałam jak sie je robi :P dzieki za przypomnienie, moze zrobie sobie takie poduchy do salonu??? fsjnie by wygladało:))
    cudne Ci wyszły:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D:D Dzięki wielkie :D też zastanawiam się nad poduchami :D

      Usuń
  5. Dzięki za kursik, napewno sie przyda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo, wiem jak bardzo przydają się tzw "tutki" życzę powodzenia :)

      Usuń
  6. To aż takie proste? :) Dzięki, maszyny nie mam, ale ręcznie na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdzieś już widziałam takie kwiatki, są bardzo fajne. Kursik jasny i przejrzysty :) Na pewno do niego wrócę!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za twój komentarz i zapraszam ponownie!