UWAGA!

Przedstawiane na blogu treści mają charakter informacyjny i często subiektywny. Zdjęcia jak i teksty na stronie są mojego autorstwa i podlegają ochronie prawnej! Autor nie ponosi odpowiedzialności za działania czytelników, ani żadne konsekwencje wynikłe z zastosowania podanych tu pomysłów oraz technik. W razie wątpliwości skontaktuj się ze specjalistą.

Wrześniowy zawrót głowy i mapa skarbów

Wrześniowe poranki bywają mgliste. Mgliste, wilgotne i bardzo zimne. Brr…. Na samą myśl człowiekowi robi się chłodno.
Popołudnia dla odmiany pozwalają nam rozkoszować się słońcem i letnią temperaturą.
Jak się nie rozchoruje, puszczając parę z ust biegnąc rano do dzieciaków a po południu wylewając siódme poty wracając ze szkoły to będę mogła mówić o prawdziwym cudzie.

Nawał pracy i wszelkich obowiązków przygniata mnie z każdej możliwej strony. Kradnąc chwilę ze swojego wolnego podglądam, co u was słychać, niestety na nawet najskromniejszy komentarz czasu już brakuje.
Mam nadzieję, że chociaż w weekend będę miała chwilę wytchnienia.  

Przez ostatnie tygodnie zaniedbałam jedną z „rubryczek” na moim blogu a mianowicie pomysły na zabawy z dzieckiem.
Ponieważ przez tydzień wszyscy zmagaliśmy się z chorobami, musiałam odpowiednio zorganizować czas dzieciakom a, że piraci stali się motywem przewodnim w zabawach, pomyślałam, że zaangażuję maluchy w tworzenie „mapy skarbów”

Jak stworzyć mapę piratów, skarbów ?Nie ma nic prostszego, potrzebne nam będą:
  • Kartka z bloku rysunkowego,
  • Nożyczki.
  • Tusz, opcjonalnie czarny długopis
  • 2 torebki herbaty
  • Kredki

Kartkę zagniatamy w kulkę, rozwijamy i ponownie zagniatamy, następnie przygotowujemy mocny wywar z herbaty, pozostawiając w wywarze nasze torebki. Rozprostowaną kartę papieru smarujemy torebką z herbaty aż do uzyskania mocnego „herbacianego” koloru.

Kartkę odstawić do wyschnięcia.

Wysuszoną kartkę lekko strzępimy nożyczkami, można dla poprawienie efektu starości, lekko opalić mapę zapalniczką (lepiej zrobić to w łazience nad wanna i oczywiście bez obecności dzieci obok) podobny efekt można uzyskać cieniując boki mapy czarną kredką.


Malujemy mapę, kolorujemy, zwijamy zawiązujemy wstążkę i voila! Gotowe!


Miłej zabawy życzę!
Na koniec dodam, że taka mapa porusza maksymalnie wyobraźnię dziecka.
Po jej zrobieniu zapytajcie, gdzie jest skarb i jaką drogę trzeba przebyć by do niego dotrzeć, myślę, że będziecie zaskoczeni odpowiedziami :)

18 komentarzy:

  1. wow :D fantastyczna mapa wyszła :) sama jestem ciekawa co może przynieść wyobraźnia dziecka na widok takiej mapy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opowieści, które powinno się spisać i koniecznie pomóc dziecku napisać ciąg dalszy... Ja uśmiałam się do łez i wzruszyłam ogromnie, że wciąż ten mój starszak mnie tak mocno zaskakuje.

      Usuń
  2. hihi mapa skarbów!!!!
    Świetna!!!
    pozdrawiam
    Kamila

    OdpowiedzUsuń
  3. świetna mapa skarbów :))) pomysłowa mama to skarb :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) znudzone dzieci bywaja dobrym motywatorem :)

      Usuń
  4. Mapa skarbów jak malowanie:). Suuuper pomysł!


    pozdrawiam serdecznie:)

    moje aniutkowo

    OdpowiedzUsuń
  5. http://onelittlehappiness.blogspot.ie/26 września 2012 00:18

    Jejcius a u Nas taki wrzesien caly rok:(
    slodziak ten Twoj synus:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastyczny pomysł Moja Julka po wczorajszym szczepieniu w nocy gorączkowała - dzisiaj posiedzi w domku tak więc zabawę podsunęłaś mi w samą porę Wiolu wielkie dzięki Dzisiaj dzień Piratów :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. :) kiedyś przygotowywałam taką mapę skarbów z dziećmi na półkoloniach i też bardzo im się podobało,bo miały spory teren do przeszukania i znalezienia skarbu:) u Ciebie widzę też zabawa była przednia i super, trzeba przeganiać nudę gdzie pieprz rośnie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja nie miała odniesienia do rzeczywistosci ale te które takowe posiadaja... cóż to dopiero jest grata, tak szukać prawdziwego skarbu :D

      Usuń
  8. hej
    wymianka polega na tym że np. jeśli podoba Ci się coś co ja robię i chciałabyś to mieć to zamiast płacić za tą rzecz zł to dajesz coś innego :))) ja nie umiem szyć ani robić na drutach więc chętnie się wymieniam na takie rzeczy :)))

    pozdrawiam słonecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uświadomienie :D i myślę, że w najbliższym czasie jak tylko uszyję parę rzeczy z chęcią wezmę w czymś takim udział :D

      Usuń
  9. Super, tak jak Martuchnaj powiedziała-taka mama, to prawdziwy skarb:)

    OdpowiedzUsuń
  10. pozwolisz, ze zostane stala czytelnizka twojego bloga?
    pozdrawiam
    monika

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj! Jestem domilomi heśli pani chce to zapraszam na mojego bloga -www.domilomi.pinger.pl- o i bardzo fajny i ciekawy pomysł z tą mapą. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za twój komentarz i zapraszam ponownie!