UWAGA!

Przedstawiane na blogu treści mają charakter informacyjny i często subiektywny. Zdjęcia jak i teksty na stronie są mojego autorstwa i podlegają ochronie prawnej! Autor nie ponosi odpowiedzialności za działania czytelników, ani żadne konsekwencje wynikłe z zastosowania podanych tu pomysłów oraz technik. W razie wątpliwości skontaktuj się ze specjalistą.

Mamo, obierz kurs na przygodę!


Zapach kawy o poranku... budzący się dzień za oknem, kot przytulony do mojej nogi i błoga cisza…
Cisza jednak nie trwa wiecznie, właśnie wybija 7:15, budzi się mój starszy syn i …
- cześć mamo, obierz kurs na przygodę i włącz mi telewizor! – wykrzykuje, na co ja zaczynam dławić się kawą i zastanawiać, czym jeszcze zaskoczy mnie mój pięciolatek.
- no to jak, włączysz mi mamusiu ten telewizor wreszcie? Zaraz będzie „Jake i Piraci z Nibylandii”! – oznajmia zniecierpliwiony
- tak synku już, już – odpowiadam pokasłując.
Patrzę na zegarek, wskazówka pokazuje 7:20 a z tą godziną po moim mieszaniu rozchodzi się przyjemna dla ucha piosenka z bajki o trójce małych piratów.
Obserwuję synka, jak wraz z uszytym piratem Maćkiem, który pod pachę ma wciśniętą zrobioną przez nas jakiś czas temu mapę skarbów, udaje, że spogląda na szeroki horyzont.
Nagle syn się uspokaja i zaczyna uważnie oglądać serial. 

I wtedy dopadła mnie taka refleksja… Bo czy wy, jako rodzice dbacie o to co ogląda wasze dziecko?
Zastanawiacie się nad tym, co dana transmisja „daje” waszym pociechom?
Ja mogę mówić tylko za siebie i jako rodzic mogę z czystym sumieniem polecić „Jake’a i Piratów z Nibylandii. 

Mały Jake, Iza, Fajtek oraz ich papuga Czachuś, przeżywają wspaniałe przygody, współpracują a przede wszystkim są dla siebie ogromnym oparciem, to w końcu bajka o wielkiej przyjaźni.
Bajkę przeplata szereg wątków, poprzez które dziecko zostaje wciągnięte w opowiadaną w danym odcinku historię a zabawy prowadzone przez nasze animowane postacie pozwalają mu, poczuć się jak jeden z kompanów Jake’a.
Wszystkie zabawy prowadzone są tak by pomagać dziecku wczuć się w sytuację, w jakiej znalazła się grupa małych piratów, sprzyjają dokonywaniu wyborów moralnych i etycznych a przede wszystkim samodzielnemu myśleniu. Poprzez taką zachętę dziecko ma poczucie wpływu na losy swoich rysunkowych towarzyszy i już tutaj widać, że twórcy bajki opierali się w tworzeniu scenariusza na programie wczesnego nauczania.

Idąc dalej w swojej analizie dostrzegłam, że serial sprzyja rozwijaniu u maluszków umiejętności kognitywnych, związanych z całym procesem poznawczym, właściwego komunikowania się, liczenia, nie zaniedbując przy tym uwrażliwienia na towarzyszące nam, na co dzień emocje.

W takim wypadku, każdy maluch znajdzie tu coś dla siebie! Można posiedzieć i popatrzeć, rymować, liczyć, rozpoznawać kształty albo potańczyć i śpiewać z zespołem The Never Land Pirate Band, który raczy nas wyśmienitym „pirackim rockiem”. Trzeba wiedzieć, że zespół tworzą Loren Hoskins i Kavin Hendrickson, którzy także posiadają swoje, animowane odpowiedniki w bajkowym świecie o wdzięcznych imionach Żarłacz i Kostka.
Swoją drogą uwielbiam ich piosenki oraz miny jakie robią śpiewając i tańcząc!

Jutro 19.10.2012 zapowiadana premiera drugiego sezonu, dokładnie o 7:20 rusza pierwszy odcinek nowych przygód Jake’a, Izy oraz Fajtka a także Kapitana Haka, Pana Swądka i wielu innych.
Ja z przyjemnością pozwolę mojemu dziecku na oglądanie nowych przygód a wy?
Czy wy też dacie się porwać nowym przygodom małych piratów?


Dla fanów Jake’a i jego wiernych kompanów firma Fisher-Price przygotowała niespodziankę. 
W sieci sklepów SMYK dostępne są zabawki inspirowane serialem. 

Dodatkowo 7 listopada na rynku pojawi się również magazyn „Jake i Piraci z Nibylandii” Wydawnictwa Egmont.

Jako mama małego fana, chciałam serdecznie zaprosić dzieci i rodziców 23 listopada do oglądnięcia na kanale Disney Junior, specjalnego odcinka serialu „Jake i Piraci z Nibylandii”
Serial tego dnia będzie nosił tytuł „Łajbek uratowany”… my z synkiem już jesteśmy ciekawi nowych, niezwykłych i pouczających przygód rezolutnej trójki!

14 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Naprawdę bardzo ciekawa:) W poscie wspomniałam tylko o starszym ale i młodszy z ogromnym zaciekawieniem ogląda bajeczkę :)

      Usuń
  2. Niestety oczywiste już jest, że tv schodzi na psy, a bajki są przerażające nawet dla mnie. Fajnie, że znalazłaś jakieś wartościowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moge ci polecić kilka wartościowych kanałaów takich jak "mini,mini", "Baby first" czy wspomniany Disney Junior. Jeżeli chodzi o Baby First jest to kanał dla naprawe małych dzieciaczków i ze wspaniałym programem wspomagajacym rozwój. To moja prywatna opinia :D nie sponsorowana hahaha

      Usuń
  3. Kurs na przygodę o 7:15... nic tylko wyskoczyć z kapci heheh

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ja się prawie zadławiłam :D ale generalnie my ranne ptaszki jestesmy :)

      Usuń
  4. u nas Jack ustapił miejsca Bzyczkowi;) a mój Mąż uwielbia Mukiego- jak widać z bajek się nie wyrasta;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha no powiem Ci że chyba nie :D My lubimy Piratów z Nibylandii, Phineasza i Ferba, jeszcze kilka bajek by się znalazło :D

      Usuń
  5. Bajka bardzo fajna i ciekawa, oglądamy! Pozdrawiam Monia

    OdpowiedzUsuń
  6. A my niestety z bajek mamy tylko minimini. A na tym kanale nie leci bajka o piratach... Na szczęście są inne, również bardzo miłe i sympatyczne :)
    A Ta o której piszesz mnie zaciekawiła. Poszukamy na youtube :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O taaak pociechy bardzo przezywaja sytuacje,akcje ktore "leca" w telewizji. Kontrola jakosci ogladanych bajek jest bardzo wazna.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  8. u nas króluje Disney Junior na zmianę z Jim Jam. Co prawda moje dziecko nie ma jeszcze ulubionej bajki, jak na razie nawet nieszczególnie go interesują. Czasem tylko, gdy wstanie jeszcze zanim wyjdę do pracy, lekko przymulony leży na kanapie i ogląda ... Jake, Bzyczek, Maniek, Klub Mikiego ... jakieś pół roku temu oglądał z zaciekawienie Hoobsy. Póki co, czekam aż ukocha sobie jakąś jedną ulubioną postać :) Bardzo fajny ten pirat Maciek :) Ma się te zdolne rączki! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za twój komentarz i zapraszam ponownie!