UWAGA!

Przedstawiane na blogu treści mają charakter informacyjny i często subiektywny. Zdjęcia jak i teksty na stronie są mojego autorstwa i podlegają ochronie prawnej! Autor nie ponosi odpowiedzialności za działania czytelników, ani żadne konsekwencje wynikłe z zastosowania podanych tu pomysłów oraz technik. W razie wątpliwości skontaktuj się ze specjalistą.

Quadretti, czyli łazanki ze szpinakiem i kawałkami kurczaka

Nie będę kusiła jakimiś wyszukanymi opisami, napiszę tylko, że serdecznie was zachęcam do zrobienia tego dania.
Jest smaczne, jest zdrowe i nawet mój mąż zdeklarowany antyszinakożerca przekonał się i zjadł obiad ze smakiem, co więcej na jednej dokładce się nie skończyło :))

Składniki :
  • Pierś z kurczaka
  • Przyprawy
  • Makaron Łazankowy
Nadzienie szpinakowe:
  • 500 g mrożonego szpinaku
  • 100 g masła
  • 2 cebule
  • 3 ząbki czosnku
  • 3 łyżki śmietany 18%
  • sól, pieprz do smaku
  • śmietankowy serek topiony (pół kosteczki)
  • 3 łyżki kukurydzy z puszki
  • szczypta świeżego kopru
Proponuję, aby pierwszą przygotować pierś.

Pierś z kurczaka umyć i pokroić w kostkę, oprószyć przyprawami, podpiec na patelni lub w piekarniku żeby było zdrowiej.
Farsz :
W rondelku rozpuścić masło, dodać wcześniej pokrojoną w kosteczkę cebulę i posiekany czosnek, dusić aż czosnek zmięknie a cebulka nabierze ładnego złotego koloru.
Następnie dodać zamrożony szpinak i przykryć rondelek. Niech szpinak się dusi na małym gazie ok. 10 minut. Następnie dodać serek topiony i śmietanę, mieszamy aż wszystko się połaczy.
Przyprawiamy solą, pieprzem i ponownie mieszamy.
Na 3 minuty przed zdjęciem z gazu dodajemy kukurydzę i posiekany koperek.
Ugotowany i odsączony makaron wymieszać wraz ze szpinakiem, po nałożeniu na talerz dodać upieczoną pierś z kurczaka i posypac startym, ostrym serem.
Podawać gorące, smacznego!

11 komentarzy:

  1. Robię podobne danie tyle, że bez kurczaka ;)
    A do farszu dodaję jeszcze odrobinę świeżej bazylii i kilka kropel cytryny, co dodatkowo podbija dość mdły smak szpinaku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bazylę też dodaję dość często ale niestety teraz nie miałam świeżej, za to koperek świetnie komponuje sie ze szpinakiem, co do cytryny, nigdy nie próbowałam tego sposobu :) ale dziękuję za podopowiedz następnym razem wykorzystma ;)

      Usuń
  2. Wygląda pięknie, ale na sam dźwięk słowa "szpinak" mam odruch wymiotny. Co można zastosować zamiast szpinaku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Mówisz Asiu jak mój małżonek, zachęcam zebyś się przekonała a co można zastosowac zamiast szpinaku w tym daniu już nic bo nie było by tym czym jest ale z łązankami tradycyjnie kapustę z kiełbaską, sos pomidorowy albo moje ulubione ale jednak z innym typem makaronu ... z brokułami i sosoem czosnkowym mmmmniam pychota!

      Usuń
    2. a ja bardzo lubię szpinak, np.do jajecznicy

      Usuń
  3. Takich łazanek jeszcze nie jadłam, chyba pora to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę spróbować :) Uwielbiam szpinak w połączeniu z makaronem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam szpinak :D mniam mniam No chyba już wiem co jutro będzie na obiad :D

    OdpowiedzUsuń
  6. ja robie to danie bardzo podobnie i je uwielbiam:) pysznosci:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Swojego męża przekonałam do zieleniny naleśnikami ze szpinakowo-kurczakowym farszem właśnie :) Twój przepis - koniecznie do wypróbowania! ... i tak się zastanawiam ... czyżbym przeoczyła literki, o których wspominałaś u mnie na blogu?!

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny przepis, musze koniecznie wyprobowac;) Pozdrawiam, P.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za twój komentarz i zapraszam ponownie!