UWAGA!

Przedstawiane na blogu treści mają charakter informacyjny i często subiektywny. Zdjęcia jak i teksty na stronie są mojego autorstwa i podlegają ochronie prawnej! Autor nie ponosi odpowiedzialności za działania czytelników, ani żadne konsekwencje wynikłe z zastosowania podanych tu pomysłów oraz technik. W razie wątpliwości skontaktuj się ze specjalistą.

DIY czyli jak ze zwykłej tablicy zrobić tablice a'la shabby chic

Kilka dni temu dotarła do mnie skrzyneczka na klucze którą zamówiłam u pewnej Pani... wiem już, że ostatni raz złożyłam u niej zamówienie, ponieważ skrzynka była w fatalnym stanie.
Drzwiczki rozpadły się przy próbie otwarcia, na szybce były rysy, tył zupełnie odpadł... no cóż, reklamować taki produkt? Nie chciało mi się bawić w "potyczki" z kimś kto nie umieścił w ogłoszeniu informacji o stanie produktu, poza tym koszt zakupu opiewał na niewielką kwotę, postanowiłam więc w tym wszystkim, że potraktuję tą skrzyneczkę jak wyzwanie...
Do pracy podeszłam bardzo serio, bo od dawna chciałam mieć taka szafeczkę, dodatkowo koniecznie w stylu który skradł już dawno moje serce czyli shabby chic ewentulanie shabby country chic :)


Poniżej prezentuje wam efekt mojej pracy, całość pomalowałam bejca w kolorze brązu, następnie pokryłam białym akrylem i zrobiłam przecierkę, szybkę "okryłam" materiałem w kratkę, czekam jeszcze na małżonka żeby zawiesić szafkę w przedpokoju, no i mam ogromną nadzieję, że będzie nam dobrze służyć :)


Wszystko ładnie, ale tytuł wskazuje na coś innego.
Kochane, chciałam podzielić się moim pomysłem na przerobienie zwykłej tablicy korkowej w taka imitującą właśnie styl, o którym wspomniałam wyżej, z czasem wymienię materiał na bawełnę beżową o rzadkim splocie wtedy nie będzie widać dziurek po pinezkach oraz zakupie dekory na rogi dla mojej tablicy a to dopełni efektu który ostatecznie chciałam uzyskać w każdym razie... zapraszam serdecznie na tutorial, albo DIY jak zwał tak zwał :)



Potrzebne nam będą:
  • nożyczki
  • 2 rodzaje materiału jeden polar drugi bawełna, najlepiej by była to bawełna o rzadkim splocie
  • oczywiście tablica korkowa :D
  • pinezki
  • papier ścierny - drobnoziarnisty
  • wosk (np świeczka)
  • brązowa bejca do drewna
  • białą farba akrylowa
Przygotowania:

Zaczynamy od wyciągnięcia korkowego prostokąta, obkładamy go materiałem z polaru, zabezpieczamy po stronie wewnętrznej pinezkami, ważne żeby dobrze materiał ułożyć, tak by nie było zagnieceń.
Kolejną czynnością jest przygotowanie drugiego materiału bawełnianego.
należy go dokładnie wyprasować, nołożyć na tablice, przypiąć pinezkami od wewnętrznej strony i dokłądnie wygładzić tak by nie było "fali"

Gotową tablicę odstawiamy na miejsce i zajmujemy się naszą ramką.
Ramę przecieramy delikatnie (raz) papierem ściernym, malujemy bejca do drewna, czekamy aż wyschnie.

Po wyschnięciu bejcy, przecieramy brzegi ramki woskiem, malujemy całość biała farbą akrylową i odstawiamy do wyschnięcia.
Kiedy farba jest już całkiem sucha przecieramy papierem ściernym ramkę, miejsca przetarte woskiem zejdą tworząc nam efekt "starego, spękanego drewna"
Dodajemy jeszcze "co chcemy", jak ktoś posiada dekory (oczywiście one też muszą być wcześniej odpowiednio przygotowane)  u mnie na razie są to "Dekory" z materiału :)


Na koniec zdjęcie przed malowaniem i po... niestety zdjęcie nie oddaje w pełni tego jak w rzeczywistości ciekawie wygląda tablica.


AKTUALIZACJA Z DNIA 6.07.2013

 

20 komentarzy:

  1. Świetne podpowiadanki ;-) efekt - bomba, jak dla mnie ;-)

    pozdrawiam i zapraszam na moje candy ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że moje DIY komuś się przyda :)

      Usuń
  2. czasem az szkoda słów na ludzi nieuczcciwych ..., tablica fajniasta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciesze sie że w ostateczności wyszło na moje, szafeczka podoba mi się w tym swoim efekcie końcowym :D

      Usuń
  3. Wiolka kocham Twoje prace.. zazdroszczę Ci tego Talentu .. buziaczki. izabela s

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Iza wystarczy troche chęci i wcale talentu nie trzeba mieć :D tylko trochę cierpliwości :D spróbuj ... zobaczysz że cię wciągnie :D

      Usuń
  4. Szafeczka na klucze wyszła Ci ślicznie, dokładnie tak jak lubię:))), a pomysł z tablicą - do wykorzystania, fajnie, że pokazałaś krok po kroku!!!
    buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie :D ciesze się że skrzyneczka się podoba

      Usuń
  5. Bardzo Ci dziękuję za pomysł na tablicę,zdjęłam korkową bo nie pasuje do mojej kuchni (białej)ale brakuje mi jej bo wieszałam na niej wszystkie terminy,plany lekcji itp.Super,spróbuję tak zrobić moją tablicę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim celu kupiłam tablice ale tak jak piszesz moja wizja jej trochę zaczęła się zmieniać a w sklepach vintage czy shabby te tablice kosztują nawet 400 zł, na razie nie stać mnie na tak drogi "drobiazg" więc pomagam sobie jak mogę ;)

      Usuń
  6. ehh.. może ta Pani uznała, że jakoś nie ma znaczenia?? hi hi
    efekt końcowy... rewelacyjny... a Tablica to świetny pomysł... muszę nad taką pomyśleć w domu ;-)))
    cieplutko pozdrawiam życząc wszystkiego pięknego w dniu kobiet

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem co myślała ale szkoda mi czasu na takich ludzi... :( generalnie powinnam wystawić jej negatywa. Mam nadzieję że tutek się przyda...

      Usuń
  7. no własnie czasem się coś tak kupi :/ a tablice masz ekstra

    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki kochana z ust osoby która para się "decoupagem" na codzien to rarytas :D

      Usuń
  8. Ale cudne! *.*

    Zapraszam do mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Szafka na klucze wygląda wspaniale, dobrze, że się nie poddałaś i zrobiłaś po swojemu!
    Tablica wyszła Ci rewelacyjnie!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Wiesiu, miło mi że mnie odwiedziłaś :D

      Usuń

Dziękuję za twój komentarz i zapraszam ponownie!