UWAGA!

Przedstawiane na blogu treści mają charakter informacyjny i często subiektywny. Zdjęcia jak i teksty na stronie są mojego autorstwa i podlegają ochronie prawnej! Autor nie ponosi odpowiedzialności za działania czytelników, ani żadne konsekwencje wynikłe z zastosowania podanych tu pomysłów oraz technik. W razie wątpliwości skontaktuj się ze specjalistą.

Tarta z masą kajmakową i czekoladowym ganache

Jesienne klimaty sprzyjają wyostrzeniu naszych smaków, szczególnie tych odpowiedzialnych za smak ostry i słodki, tak przynajmniej jest w naszym domu.
Ponieważ nie zawsze mam czas aby mieszać, ważyć i próbować nowych smaków w zanadrzu zawsze mam coś sprawdzonego i szybkiego, to też dzisiaj polecam wam tartę bardzo czekoladową :)
W przepisie specjalnie nie uwzględniłam receptury na masę karmelową, ponieważ ja używam gotowej masy kajmakowej .

Zapraszam!

Składniki:
  • puszka masy kajmakowej
Składniki na spód:
  • 300 g mąki pszennej ok 1,76 szklanki*
  • 200 g masła
  • 100 g cukru pudru ok 0,5 szklanki*
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki kakao
Mąkę przesiać na blat/stolnicę, wsypać cukier, kakao, dodać zimne masło i posiekać nożem. 
Dodać żółtka i szybko zagnieść ciasto. Podzielić na pół (będzie na następną tartę), zawinąć w folię i włożyć na pół godziny do lodówki. Piekarnik nagrzać do temperatury 180 stopni, ustawić na opcję pieczenia góra/dół.

Po tym czasie ciasto rozwałkować na koło o średnicy odrobinę większej niż średnica foremki i wyłożyć nim formę do tarty. Nadmiar ciasta odciąć, wyrównać brzegi i nakłuć widelcem. 

Wyłożyć folią aluminiową, docisnąć do ciasta i wysypać np suszony groch.  
Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 10 minut, następnie zdjąć folię z kaszą i dopiec jeszcze 5 minut. 
Po wyciągnięciu ciasta należy je delikatnie wystudzić następnie wyłożyć masę kajmakową trochę poniżej linii brzegu.

Składniki na czekoladowe ganache: 

  • 180 g czekolady o zawartości kakao 70% (lub gorzkiej)
  • 150 ml śmietany 30%

W czasie, kiedy nasza tarta schładza się w lodówce, my wkładamy do miski rozdrobnioną na kawałki czekoladę. W garnuszku zagotować śmietanę i gorącą wylać do miski z czekoladą. Odczekać chwilę, a następnie dokładnie wymieszać.
Kiedy ganache ostygnie, wylać na stężałą masę. Wyrównać wierzch i schłodzić przed podaniem.

Smacznego!

* szklanka250 ml

5 komentarzy:

  1. Aż ślinka cieknie na sam widok :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ŁAł, a ja właśnie wciągam placek drożdżowy
    a u Ciebie takie wymyślne rarytasy
    mój placuszek przy Twoim taki skromny,szary :)
    pozdrawiam sobotnio :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale bym zjadła... mmmmmm

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. mmmmm, aż mi ślinka pociekła... już niedługo i ja się skuszę na te cudownie smaczne kalorie :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie zamierzałam sie odchudzać, a Ty wrzucasz na bloga przepisy na takie pyszności. Jak możesz:p
    Ta tarta wygląda smakowicie, a ciasteczka cynamonowe już wypróbowałam, są pyszne:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za twój komentarz i zapraszam ponownie!