UWAGA!

Przedstawiane na blogu treści mają charakter informacyjny i często subiektywny. Zdjęcia jak i teksty na stronie są mojego autorstwa i podlegają ochronie prawnej! Autor nie ponosi odpowiedzialności za działania czytelników, ani żadne konsekwencje wynikłe z zastosowania podanych tu pomysłów oraz technik. W razie wątpliwości skontaktuj się ze specjalistą.

Muffinki cytrynowe

Potrzeba wam zastrzyku energii? Proponuję spróbować muffinek cytrynowych, są miękkie, wilgotne i pełne cytrynowego orzeźwienia!


Składniki na ok. 12 muffinek:
  • 2 szklanki (szklanka 250ml) mąki pszennej
  • 1 budyń waniliowy
  • Ok. 0,5 szklanki cukru  
  • 0,7  szklanki mleka
  • 0,4 szklanki oleju (można użyć zamiennie masła)
  • 2 jajka
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1,5 łyżeczki startej skórki cytryny (ja starłam skórkę ze świeżej cytryny)
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżeczka olejku cytrynowego
 
Przygotować dwie miski. 
 
W jednej połączyć składniki suche (mąka, budyń, cukier, proszek do pieczenia,) w drugiej połączyć składniki mokre (olej, mleko, jajko, otarte skórki z cytryny, olejek, sok z cytryny )
 
Składniki mokre wlać do suchych, mieszać aż do połączenia składników (ciasto powinno być grudkowate)
W foremce na muffinki wyłożyć papilotki a następnie łyżką nakładać ciasto.
Piec w temp 180 st ok. 20 – 30 min aż do zarumienienia muffin.  


 Smacznego!

P.S
Dodatkowo można zrobić lukier cytrynowy i posypać otartą skórką z cytryny ja jednak już tego nie robiłam ;)

14 komentarzy:

  1. mniam, zrobię takie w weekend na synka urodzinki

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm wyglądaja apetycznie może wypróbuje, ja mam ciut inny przepis też wychodzą ok :) zapraszam www.blogchmurki.blogspot.com i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapraszam do siebie:) nagroda główna przydasi czeka:) dziękuję za wizytę u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już bym robiła, ale nie mam olejku cytrynowego;)

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam... i do tego kawusia ;)
    http://szalenstwanorbiego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. mm uwielbiam takie muffiny ! Same pyszności ! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapowiada się niezwykle apetycznie! A ja uwielbiam wszystko, co cytrynowe :-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. wyglądają tak apetycznie.... a ja tu z 58 do 51kg schudłam i jak teraz żyć, żeby nie przytyć... :D
    Try to design

    OdpowiedzUsuń
  9. Co tu tak cicho? Puk, puk...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za twój komentarz i zapraszam ponownie!