UWAGA!

Przedstawiane na blogu treści mają charakter informacyjny i często subiektywny. Zdjęcia jak i teksty na stronie są mojego autorstwa i podlegają ochronie prawnej! Autor nie ponosi odpowiedzialności za działania czytelników, ani żadne konsekwencje wynikłe z zastosowania podanych tu pomysłów oraz technik. W razie wątpliwości skontaktuj się ze specjalistą.

Posłanie Pana Kota, czyli jak uszyć legowisko dla naszych zwierzaczków!

Za każdym razem, kiedy przyszło mi odwiedzać sklepy zoologiczne, rozpływałam się z zachwytu nad pięknymi legowiskami dla naszych pupili.
Czy wy wiecie, że można znaleźć  legowiska dla chomiczków??? Jak nie wiecie to ja wam mówię MOŻNA!
Za każdym tym razem obiecywałam sobie, że w końcu takie posłanko kupię mojemu kochanemu sierściuchowi no i na obiecankach się kończyło.
Pan Kot jednak tak polubił moją poduszkę, że w nocy nicpoń spychał mnie łapkami a raz poszarpał za włosy. Znacie takie kociska? Oczywiście nie było to szarpanie które pozbawiło mnie tej resztki włosopodobnej ale znaczące i dające mi do zrozumienia że śpię … na JEGO posłanku.

Zrobiłam szybki przegląd materiałów i zauważyłam, że zalega mi trochę sztruksu na którego w ostateczności nie miałam pomysłu. Zdecydowałam więc, że próbuję!
Dlatego też dzisiaj mój kot dostał oficjalne legowisko, mięciutkie, pachnące, jego własne.



A was moje drogie zapraszam do oglądnięcia tego co stworzyłam jak i na DIY, mam nadzieję, że skorzystacie a efektem podzielicie się już wkrótce ze mną :D

Potrzebne materiały :

  • Materiał wierzchni – użyłam grubego sztruksu
  • Materiał „na podszewkę”  - ja użyłam kremowej bawełny
  • Włóknina do usztywnienia lub jak w moim przypadku pled zakupiony w Ikei i nigdy nie używany :)
  • Maszyna do szycia
  • Nici
  • Nożyczki
  • Wypełnienie poliestrowe


Zaczynamy od wykrojenia materiału.
Specjalnie nie podawałam wymiarów każdy niech robi wymiar „na swojego pupila”, jedyne co widoczne jest na zdjęciu poniżej to szerokość  ścianki legowiska jest to łącznie 20 cm Wydaje mi się że to optymalna wysokość boków przynajmniej jeżeli chodzi o Koty rasy Brytyjskiej.


Drugą z czynności jest dopasowanie poszczególnych elementów.
Tym sposobem łączymy szpilkami nasz dół czyli „podłogę” legowiska, tutaj dodatkowo dodajemy usztywnienie i bok czyli "ścianę".
Zaczynamy od obszycia „podłogi”. 
Materiał układamy stroną prawa do prawej, następnie zszywamy, wywracamy na prawą stronę, po czym otwór przez który przewijaliśmy materiał zszywamy, obszywając przy tym ponownie całość.


Następnym krokiem jest pikowanie, pozwoli nam to usztywnić materiał.


W ostateczności uzyskujemy coś takiego… 


Teraz zabieramy się za „ściankę”
Materiał na nasz bok ("ściankę"), obszywamy z obu stron zostawiając jeden z krótszych boków „otwarty” tak jak widoczne jest na rysunku


Wywijamy materiał na prawą stronę i przeszywamy jeden z krótszych boków ściegiem ozdobnym., jeżeli nasza maszyna nie ma takiej „opcji” można tak już pozostawić lub przeszyć innym ściegiem, taka czynność pozwala nam jednak na usztywnienie boku.
Następnie należy materiał wyprasować




Ponownie przeszywamy po długości ściegiem prostym „ściankę” tak aby uzyskać „dodatkowy pasek” (zdjęcie poniżej) Ten pasek w dalszej części przyszyjemy do „podłogi” legowiska



Punktem trzecim będzie połączenie szpilkami „ścianki” z „podłogą” - paskiem który zrobiliśmy wcześniej






Zszywamy je ściegiem „zygzak” zabezpieczając na początku i końcu 3x. Pasek ten po wypełnieniu „ścianki” schowa się.
W efekcie uzyskamy praktycznie gotowe legowisko :)

 
Teraz już sama przyjemność, mianowicie szyjemy poduszeczkę. 

Zdecydowałam się na taki krok ponieważ wiem, że z czasem legowisko ulegnie zabrudzeniu, łatwiej wtedy wyciągnąć poduszkę wyprać, niż za każdym razem wrzucać do prania całość.
Jak wiadomo nie trudno wtedy zniszczenie.

Poduszkę obszywam ściegiem prostym pozostawiając otworek na wywinięcie materiału, kiedy materiał jest już przeciągnięty na prawidłową stronę, ponownie obszywam poduszkę już na prawej stronie ściegiem ozdobnym nie zszywając jeszcze otworka, do środka wkładamy wypełnienie…


I dopiero wtedy zszywamy otworek.
Podusie wkładamy i … voila – gotowe!


Ja pozwoliłam sobie dodać jeszcze dwie kokardki :) Teraz pozostaje cieszyć oczy poczynaniami naszego milusińskiego.

"I co z tego, że jeszcze takie te ruchy niezgrabne, że poduchę trzeba łaputkami ugnieść ze sto razy ale posłanie jest moje i tylko moje :D"


32 komentarze:

  1. Iście królewskie posłanie! A jak ten piękny kot wspaniale się w nowym legowisku prezentuje. Nawiasem mówiąc - cudowne oczyska ma.
    Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie w imieniu Pana Kota :D do tego ma wspaniały charakter

      Usuń
  2. Posłanie świetne, kursik zrozumiały i prosty a to bardzo ważne :) Ja koniecznie muszę uszyć posłanie dla naszej świnki morskiej bo zauważyłam, że lubi spać na miękkim hehe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D spróbuj, spróbuj! Jedyna "trudność" to dopasowanie fajnego i mocnego materiału

      Usuń
  3. Kocie królewskie to i posłanie godnego tegoż...
    Popatrzyłam sobie, poczytałam... ale nawet zabierać się nie będę
    Po raz zdolności brak a po dwa moja księżniczka i tak w końcu na moich kolanach zalegnie i tak ;-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe mój pewnie też będzie chodził po wszystkich kątach ale jak narazie dzielnie zagląda i ugniata podusie :D Musi się przyzwyczaić

      Usuń
  4. Ale piękne :D, cudownie wygląda :)
    Milion razy lepsze od tych kupnych:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Serdecznie dziękuję, plus takiego "domowego" legowiska to to że samemu można wybrac materiał i kolor :D

      Usuń
  5. Super legowisko. Pan Kot widać lubi miękkie, moje cielaki najchętniej by spały w kartonach, ewentualnie na suszarce z czystym praniem.
    No i jako osoba obsługująca bryśki muszę się pozachwycać Panem Kotem- piękny kolor oczu, ładna głowa. Jakoś wcześniej lilaki mnie nie kreciły ale ostatnio widzą mi sie bardzo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Anitko, ja szaleje za kremakami, twój mnie zauroczył. Mój Pepuś jest jeszcze młody ma zaledwie 1,5 roczku. Co do lubości posłań nasz najchętniej spałby niczym księżniczka na ziarnku grochu na kilku pierzynkowych posłaniach :D a już papaść się w puszku to chyba jego marzenie :D
      Generalnie kocisko mam eksrta i nie chodzi mi o rase (chociaz ta tez cudowna) ale o charakter, to naprawde dobry zwierzaczek :D

      Usuń
  6. Po królewsku!!! Świetny kurs, a efekt powalający, dobra robota!!! Twój Kot ma z Tobą fajnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Posłanie piękne, ale kot jeszcze piękniejszy:)))

    OdpowiedzUsuń
  8. panisko na włościach :-) świetny pomysł na łóżeczko dla futrzaka :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pan na włościach, posłanie cudowne ;) ale mnie urzekł kotek, marzę o takim...
    buziaczki Ania

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiolu robota mistrzowska!!! Chętnie skorzystam z instrukcji jak .... będę mieć kota ;-(... Twój jest cuuuudny! Zakochałam się w nim, choć marzy mi się Norweski leśny... Tymczasem mamy Tajgę - owczarka kaukaskiego, i nie da się jej "wsadzić" nawet do takiego pięknego legowiska ..hi..hi..
    pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. a te kokardki jakiego uroku dodają :D

    OdpowiedzUsuń
  12. nie wiem co cudowniejsze: legowisko czy kicia!

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo ładne wykonanie, niestety mój kocur jest sikaczem pospolitym, więc mu takowego nie uszyję bo na bank obsika....:-(

    OdpowiedzUsuń
  14. świetne gratuluje zdolnosci :)
    ja mam kosztniczkę ona tylko sie w szmatki zamota i śpi ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. sliczne posłanie :) ale kot powala :D i jeszcze teeee oczyyyskaaa !

    OdpowiedzUsuń
  16. BOMBA!!!! A kicia niczym królowa na swoim posłaniu!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. czy to król? kokardki mnie zmyliły ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. świetne łóżeczko. Gdybym miała kota, od razu uszyłabym mu poslanie wedlug twojego wzoru. no i ten kicius do przytulania stworzony...

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne posłanie i kociak też, bardzo podoba mi się ta rasa kotów ;D pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. piękne posłanie!!! lecę szyć mojemu! :) dziękuję!!!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Boskie to legowisko! Właśnie takiego cudnego szukałam, dziękuję za tutorial, muszę uszyć takie mojej królewnie ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. Wspaniałe rzeczy tworzysz! No, Tym kojcem jestem zachwycona!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. hehe, ale kiciuś ma fajną miejscówkę:)))
    widać, że zadowolony

    OdpowiedzUsuń
  24. Witaj Wioluś
    Posłanko super, a czy kotek śpi w nim ?
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za twój komentarz i zapraszam ponownie!