UWAGA!

Przedstawiane na blogu treści mają charakter informacyjny i często subiektywny. Zdjęcia jak i teksty na stronie są mojego autorstwa i podlegają ochronie prawnej! Autor nie ponosi odpowiedzialności za działania czytelników, ani żadne konsekwencje wynikłe z zastosowania podanych tu pomysłów oraz technik. W razie wątpliwości skontaktuj się ze specjalistą.

Murzynek - ciasto z dzieciństwa

Murzynek zrobiony według starego przepisu z zeszytu mamy. Wypróbowany tysiące razy, zawsze wychodzi i zapewniam, smaczny jest jak diabli, albo bardziej anielskie określenie, po prostu niebo w gębie!
Jeżeli więc lubicie murzynka to ja polecam na tysiąc procent wypróbować ten właśnie przepis, dla mnie to dodatkowo czar wspomnień z dzieciństwa...
Kochane, dzisiaj serwuję wam przepis na szybkie, łatwe ciacho dla naszych łakomczuchów! 

Składniki:
  • 250 g masła
  • 2 szklanki mąki
  • 1 1/2 – 2 szklanek cukru (w zależności jakie słodkie ciasta lubicie)
  • 5 jajek
  • 1/2 szklanki gorącej, przegotowanej wody
  • 6-7 łyżek kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia.

Do garnka z grubszym dnem wrzucić masło, cukier, wodę i kakao zagotować. Odlać pół szklanki na polewę. Resztę masy ostudzić, dodać mąkę wymieszana z proszkiem do pieczenia i żółtkami. Dokładnie zmiksować na jednolita masę.
Z białek ubić pianę i  dodać małymi porcjami do masy, delikatnie wymieszać.
Formę o wymiarach 23 x 23 wyłożyć papierem do pieczenia i przelać ciasto.
Piec w 180oC przez 40-50minut (w zależności od piekarnika ja piekłam na termoobiegu niespełna 40 min). Ostudzone ciasto lekko z wierzchu po nakłuwać i polać odstawiona polewą.

Smacznego!


7 komentarzy:

  1. Och, uwielbiam to ciasto :-) Ale ze względu na ciastożernego psa muszę je sobie darować :-)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój kocur na szczęście nie lubi ciast za to zupy... jak najbardziej ;)

      Usuń
  2. Pewnie nie uwierzysz,ale to moje ulubione ciasto dzieciństwa...uwielbiałam,gdy mama go robiła a najbardziej cieszyłam się,gdy pozwoliła mi wylizać miskę:)Uwielbiam to ciasto do dziś!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Ja też bardzo lubię chociaż sernik na zimno z owocami to zdecydowanie to co lubię najbardziej :)

      Usuń
  3. Muszę spróbować, wygląda smakowicie ;)
    icadoo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też uwielbiam murzynki :) Mniam... Twój wygląda bardzo apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za twój komentarz i zapraszam ponownie!